چگونه سایت فروشگاهی را سئو کنیم؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


غربال تولیدات
در طی استعمال از غربال تولیدات، شما میتوانید به زیرمجموعه‌ای از تولیدها که به دنبالشان میباشید دسترسی پیدا کنید. از دید استفاده کننده، این یک امکان جالب میباشد، به دلیل آن که میتواند به راحتی به تولیدات آیتم نظرش رسد. 

دوره آموزش سئو

وبسایت‌های فروشگاهی این کاوش‌ها برای محصول ها را به URL جابجایی می دهند تا یوزرها بتوانند بعدا مجدد به حاصل این کاوش مراجعه نمایند و یا این که آن را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند. و اینجاست که محتوای تکراری به وجود میاید. می‌توان با اجرا فیلترهای گوناگون، عملا بی‌غایت URL مختلف تولید کرد.

موتورهای کاوش این صفحه های را مطالعه (Crawl) می‌نمایند، مگر اینکه از آن‌ها بخواهید این عمل را نکنند. وقت و انرژی خزنده‌های موتورهای کاوش باارزش‌خیس از آن است که بخواهند اینگونه صفحاتی را استیناف نمایند. همان گونه که می دانید، موتورهای کاوش برای هر دامنه، یک دارایی خزش (Crawl Budget) در حیث میگیرد که انتخاب می‌نماید آن موتور کاوش چقدر از مجال و توجهش را به وب سایت شما تخصیص میدهد.

به این ترتیب شایسته ترین وضعیت این است که‌این فرصت و انرژی صرف صفحه های اساسی‌خیس سایتتان خواهد شد. صفحاتی که مایلید در حاصل کاوش به اکران درآید.

شایسته ترین چاره:
دسترسی موتورهای کاوش به صفحاتی که با غربال کردن تولید ها ساخت میگردند را مسدود نمایید. برای انجام این فعالیت می بایست در فایل ربات robots.txt سایتتان، فرمان Disallow بدین صفحه ها بزنید و از مطالعه این صفحه های بوسیله گوگل غربت فرمائید. می بایست با آزمون کردن امکان غربال تولیدات سایتتان در حالات گوناگون، الگوی تولید URL را پیدا فرمائید، و آن‌گاه برچسب Disallow را به آن‌ها اضافه کنید. مثلا درصورتی که URLهای ساخت‌و‌ساز گردیده در تاثیر غربال تولید ها همگی دارنده الگوی پایین می‌باشند:

www.example.com/product-category/?filter=...
می‌توانید دسترسی موتورهای کاوش بدین صفحه های را با افزودن فرمان تحت به پوشه robots.txt سایتتان مسدود نمائید:

Disallow /*?filter=*
به این ترتیب از بازرسی همگی URLهایی که دارنده عبارت *=filter درانتهای خویش می باشند به وسیله گوگل خودداری میکنید.

ناوبری چندوجهی (Faceted Navigation)
مسیریابی چندوجهی به شما این قابلیت را میدهد تا به زیرمجموعه‌ای از محصولات در یک گروه‌بندی دسترسی پیدا نمائید. به عنوان مثال فرض فرمائید یک تیم از تولیدات دارید با تیتر «قهوه». وجه‌های دیگر این مجموعه میتواند بصورت زیرمجموعه‌هایی مانند «قهوه رخنه‌» و «قهوه اسپرسو» باشد. در اینگونه قوانینی محتوای ضعیف ایجاد می گردد که برای سئو فروشگاهی خوب وجود ندارد.

شایسته ترین چاره:
معمولا صفحاتی که تحت عنوان زیرمجموعه‌ای از یک دسته‌بندی به شمار می روند خوب میباشد که در گوگل ایندکس شوند و گوگل توانمند به تشخیص این صفحه ها از هم باشد. بنابراین شایسته ترین فعالیت این است که در صفحات ایجاد گردیده برای هر کدام از این زیرمجموعه‌ها محتوای متنی مطلوب و متعدد از سایر به شغل ببرید.

کاغذ بندی
در‌حالتی که تیم‌ای وجود داشته باشد که تولیدها متعددی در آن باشد، معمولا اکران محصولات این مجموعه به طور شیت‌بندی گردیده خواهد بود. مثلا 300 متاع ممکن میباشد در 10 صفحه اکران داده شود. این صفحه ها بسیار شبیه هم خواهند بود و فقط تفاوتشان محصولاتی میباشد که در آن‌ها به اکران در می‌آیند. از دید موتورهای کاوش عملا همه‌ی این صفحه های یکسانند.

موتورهای کاوش این صفحه ها را تحت عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف می شناسند و معمولا آنها را نادیده میگیرند. برای خودداری از اینگونه اتفاقی بایستی به موتورهای کاوش بفهمانید که‌این صفحات در واقع یک توالی از صفحه ها می باشند که کلیه به هم مرتبطند.

شایسته ترین چاره:
شما میتوانید با مشخص و معلوم کردن ظریف ارتباط این صفحه ها، به موتورهای کاوش اگاهی دهید که از قابلیت برگه‌بندی استفاده کرده‌اید. برای این‌ شغل باید لینک و پیوند‌های صفحات قبلی و آن گاه را در هر ورقه تعریف و تمجید نمایید. با به کار گیری از دستورهای تحت:

rel=\\\\\\\"next\\\\\\\"
rel=\\\\\\\"prev\\\\\\\"
به عنوان مثال ورقه‌ای را در حیث بگیرید که در آن محصولات در غایت در پوسته 3 برگه اکران داده خواهند شد. لینک و پیوند‌هایی که بایستی به هر ورقه اضافه شوند به طور تحت است:

شیت اولیه:

 

ورقه دوم:

 


و ورقه سوم یا این که انتها:

 

تعداد تولیدات در کاغذ
اکثری از تارنما‌های فروشگاهی امکان مشخص کردن تعداد تولید ها اکران داده گردیده در هر کاغذ را برای کاربرانشان مهیا می‌نمایند. برای مثال ممکن می باشد 12 یا این که 24 یا این که 36 فرآورده در هر ورقه اکران داده خواهد شد. در اینگونه حالتی، URLهای تشکیل داد گردیده بدین شکل خواهند بود:

www.example.com/product-category/?amount=12
www.example.com/product-category/?amount=24
www.example.com/product-category/?amount=36
به این ترتیب 3 ورژن گوناگون از کاغذ‌ی متبوع ساخت می شود.

در‌این حالت، موتورهای کاوش، این URLها را تحت عنوان صفحه های تکراری خواهند آشنایی. اتفاقی که به هیچ عنوان برای سئوی فروشگاهی سایتتان خوب وجود ندارد و سبب ساز می‌شود موتور کاوش در یافتن صفحه مهم دچار سردرگمی خواهد شد.

شایسته ترین راه حل:
صحیح مانند راه حل ارائه گردیده برای غربال محصولات، اینجا هم باید الگوی جانور در URLها را پیدا کرد و آنگاه فرمان Disallow را در پوشه robots.txt اضافه کرد. برای ادرس‌های بالا باید راهبرد زیر را به فایل ربات اضافه کرد:

Disallow /*?amount=*
طرز مرتب سازی تولیدها به وسیله کاربر در وبسایت فروشگاهی
این قابلیت برای یوزرها اهمیت متعددی دارااست. برای مثال مخاطب می تواند محصول ها آیتم نظرش را به ترتیب بها آراسته نماید تا بتواند وارفته‌خیس تعیین نماید. البته درصورتی که این قابلیت به صحت در تارنما پیاده‌سازی نشود می تواند جراحت‌هایی به seo فروشگاهی وارد نماید. آسیب‌هایی که ناشی از سردرگمی موتورهای کاوش میباشد.

سه وضعیت را در حیث بگیرید که در اولین، تولیدات سوای ترتیب خاصی اکران داده میشوند، در دومین تولیدات به ترتیب گرانترین و در سو‌مین به ترتیب ارزانترین. برای هرمورد از این سه وضعیت یک URL جداازهم ساخت‌و‌ساز میگردد:

/www.example.com/product-category
www.example.com/product-category/?sort=priceHigh
www.example.com/product-category/?sort=priceLow
این سه URL، تمامی تولیدات مشابهی را اکران می دهند، فقط ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. به این ترتیب موتورهای کاوش این صفحه های را به دیده صفحه های تکراری خواهند روئت کرد و از کنارشان خواهند سپری شد.

شایسته ترین چاره:
گشوده هم شایسته ترین راه‌حل، بیرون کردن این صفحات از دسترس خزنده‌های موتورهای کاوش میباشد. برای این شغل می بایست دستور زیر را به فایل robots.txt سایتتان اضافه فرمایید:

Disallow /*?sort=*
شرایط‌های متعدد یک کالا
محصولاتی مانند خرقه یا این که کفش معمولا در سایز‌ها و رنگ‌های مختلفی موجودند. یک سبک کفش به تنهایی می‌تواند 32 وضعیت متفاوت (در 8 سایز و 4 رنگ) داشته باشد.

معمولا صفحاتی که برای این موقعیت‌ها ایجاد می شوند از محتوای کافی برای ساخت تمایز بهره مند نیستند و نهایتا تصاویر مو جود در آن‌ها تفاوت اندکی با هم دارا‌هستند. که‌این خویش سبب به وجود داخل شدن صفحه ها تکراری بیشتری میشود. مثلا وضعیت زیر را در حیث بگیرید:

نشانی کاغذ اساسی یک بلیز

www.example.com/product-category/tshirt/
نشانی سایز S بلیز

www.example.com/product-category/product/variant-s/
نشانی سایز M تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-m/
سایز L تیشرت

www.example.com/product-category/product/variant-l/
شایسته ترین راه‌حل:
در شرایطی که امکان این را ندارید که برای هر یک از این صفحه های محتوای متنی جدا بنویسید، عالی است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اساسی را تحت عنوان شیت کنونیکال این صفحه های (سایزهای گوناگون تی شرت) مشخص و معلوم فرمائید.

قرار دریافت کردن یک جنس در تیم‌های مختلف
یکی‌از دیگر از موقعیت‌های رایجی که در تارنما‌های فروشگاهی صورت میدهد این است که یک مال در یکسری تیم متعدد قرار بگیرد.

برای مثال، یک تارنما فروشگاهی باتری ماشین را در حیث بگیرید. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر طبق سبک ماشین در مجموعه بندی‌های متفاوتی قرارگیرند. در‌این حالت یک سبک خاص از باتری هم در تیم‌ی از جمله 55 آمپری قرار میگیرد و هم گروه‌ی باتری‌های مطلوب برای ماشین پژو 206. در بعضا مفاد ممکن است یک فرآورده را بتوان از 5 یا این که 6 شیوه مختلف پیدا کرد. که در‌این‌وضعیت‌، هر باتری 5-6 URL مختلف خواهد داشت. در سود مجدد نقص‌ محتوای تکراری به وجود خواهد آمد. مشکلی دیگر برای بهینه سازی فروشگاهی سایتتان.

شایسته ترین راه حل:
می بایست باور نتیجه ها نمائید که در‌صورتی‌که محصولاتتان در یک‌سری تیم گوناگون قرار می گیرد، یک کدام از را تحت عنوان مجموعه مهم گزینش نمائید. گروه مهم URLی را که می‌خواهید آن فرآورده در آن ایندکس شود معین می‌نماید. دراین مورد هم بایستی URL مرتبط با دسته مهم را تحت عنوان محتوای کنونیکال معین فرمایید. به‌این شکل که تگ زیر را به صفحات دیگر اضافه فرمائید:


سوال‌های متداول درباره seo و سئو وبسایت فروشگاهی
درین نصیب جواب تنی چند از سوال های متداول در ارتباط بهینه سازی دکان‌های اینترنتی ارائه شده است. درصورتی که جواب پرسش شما در‌این نصیب وجود ندارد، پرسش خویش را نصیب ایده ها برای ما بنویسید.

seo سایت فروشگاهی چقدر عنایت دارد؟
با استخراج سکو در گوگل شما کارکشته خواهید بود مشتریان خویش را ارتقا دهید و فروش خویش را ارتقاء دهید. تعلق بی واسطه درآمد و فروش آرم از اهمیت اعتنا به سئوی وب سایت فروشگاهی دارااست.

تفاوت سئوی وب سایت‌های فروشگاهی با seo بقیه وبسایت‌ها در چیست؟
اصول و قوانین سئو در تارنما‌های فروشگاهی با بقیه تارنما ها یکسان میباشد. معضل اصلی ابهام رعایت و طراحی نکات seo تکنیکال در‌این سایت‌ها میباشد.

آیا تعیین وردپرس و ووکامرس برای ساخت وب سایت از نگاه سئو فروشگاهی تعیین درستی میباشد؟
آری! وب سایت‌های فروشگاهی پیاده سازی گردیده با وردپرس سازش مناسبی با اصول seo دارا‌هستند. بطور کلی یک کدام از مزایای ساخت سایت با وردپرس سازش بهتر این سیستم مدیر محتوا با گوگل میباشد.

عده بندی
رقابت در منطقهی وبسایت‌های فروشگاهی بسیار شدید میباشد. زمانی پای سئوی فروشگاهی به دربین می آید یک اشتباه خرد دراین باره میتواند کارایی‌های شما را هفته‌ها یا این که ماه‌ها به عقب بازگرداند. ولی با استفاده از به حساب آوردن‌لیستی که در‌این نوشته به شما ارائه دادیم، و با رعایت نکات نام برده، می توانید با وبسایت‌های گرانقدر نیز به رقابت بپردازید.

چه قصد فعال‌ساز‌ی یک وب سایت فروشگاهی را داشته باشید و چه بخواهید سایتی که در حال حاضر دارید را بهبود ببخشید، اعتنا به خطاها احتمالی و راهکارهایی که در این نوشته بیان شد به شما امداد می‌نماید که فرآیند مدنظرتان را به نحو احسن اعمال دهید.

البته اصلی می باشد به خاطر داشته باشید که بهینه سازی یک فرآیند همیشگی میباشد. اهرام ثلاثه مصر یک شبه ساخته نشد. در شرایطی که میخواهید کارایی‌هایتان در این زمینه به ثمر بنشیند، می بایست مدام مراقب سئوی وب سایت فروشگاهی خویش باشید، و آمارهای وب سایت خویش در گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس را بازرسی و بازرسی فرمایید.

حیث شما در باره seo در وبسایت‌های فروش آنلاین چیست؟ آیا برای بهبود seo سایت فروشگاهی خویش اقدامی کرده‌اید؟ درباره‌ی نکات ارايه گردیده در این راهنما چه نظری دارید؟ اصول بهینه سازی وبسایت فروشگاهی چیست؟ سوالهای و نظرها خویش را برای ما بنویسید.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: